Komnaty Doświadczeń w Publicznym Przedszkolu nr 7
„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam.
Zaangażuj mnie, to się nauczę.”
– Benjamin Franklin
W ramach realizacji Planu Rozwoju Oświaty w Publicznym Przedszkolu nr 7 Integracyjnym w Brzegu zostały zorganizowane otwarte zajęcia interdyscyplinarne dla dyrektorów brzeskich przedszkoli.
Przedszkolaki przez cały tydzień miały możliwość wielozmysłowego poznawania świata. Przestrzeń wielozmysłowa to środowisko pełne zapachów, faktur, w którym dzieci doświadczają, odkrywają i cieszą się otaczającym je światem. Towarzyszy im wiele emocji. Są bardzo kreatywne i chętnie uczestniczą w tego rodzaju aktywności. Organizowanie dzieciom takich zajęć, pozwala na odczuwanie wielozmysłowe, badanie, konstruowanie, najlepiej wpływa na procesy poznawania i utrwalania zdobytej wiedzy. Dobrze wiemy, że to, czego dotkniemy spróbujemy, co zobaczymy, poczujemy – to najlepiej i najtrwalej zapamiętamy. Stymulacja wielozmysłowa zazwyczaj przyspiesza tempo nauki, bo zapamiętywanie dzieje się poprzez bezpośrednie działanie przy okazji zabawy.
Mając na uwadze korzyści płynące z wielozmysłowego poznawania świata pięć sal w placówce zostało zamienione w Komnaty Doświadczeń. Każda grupa przedszkolna przygotowała komnatę o innej tematyce.
Można było się przenieść w czasie do odległej Krainy Dinozaurów, poznać trudne nazwy prehistorycznych gadów, przyczynę ich wyginięcia oraz sposób życia ludzi pierwotnych.
Wchodząc do komnaty Dżungli, przedszkolaki miały możliwość dowiedzieć się jakie zwierzęta zamieszkują w tym środowisku, zatańczyć „dziki taniec” oraz zagrać na afrykańskich bębnach.
Kolejna komnata odsłoniła tajemnice Jesiennego Lasu. Dzieci tropiły ślady niektórych leśnych zwierząt, dowiedziały się, które z nich zasypiają na zimę i jak nazywają się ich zimowe domy. Podczas spaceru po lesie chodziły po ścieżce sensorycznej stworzonej z jesiennych darów.
Dużą atrakcją była wyprawa do komnaty Kosmos. Dzieci poznały Układ Słoneczny, nazwy poszczególnych planet, obserwowały gwiazdy przez lunety.
Przedszkolaki wchodząc do komnaty Wody miały okazję zamienić się w naukowców i prowadzić różnorodne doświadczenia związane z tą ważna dla wszystkich cieczą. Dowiedziały się min, które przedmioty w wodzie toną, jakie substancje można rozpuścić, jak zabarwić wodę i jak barwy wymieszać.
Komnaty udało się stworzyć i atrakcyjnie wyposażyć dzięki zaangażowaniu wszystkich pracowników przedszkola oraz rodziców.
Polecane artykuły w tej kategorii
XXX jubileuszowe Mistrzostwa Dwóch Pokoleń
„Dziadkowie są jak magicy – wyczarowują najlepsze wspomnienia dla swoich wnuków” Mało kto wie, skąd tak naprawdę wzięły się obchody Dnia Babci i Dziadka. W 1964 roku tygodnik...
Pierwsze zajęcia przy współpracy z IPN dla szkół w nowym roku!
Dzisiaj, we wtorek 14 stycznia 2025 roku, rozpoczęliśmy w Ratuszu nowy rok od pierwszych zajęć edukacyjnych zorganizowanych we współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej. W zajęciach wzięli...
Aktywna Szkoła – sprzęt sportowy dla szkół
Minister Sportu i Turystyki dokonał rozstrzygnięcia naboru wniosków na realizację w 2024 r. Programu Aktywna Szkoła – sprzęt sportowy dla szkół, przyznając dofinansowanie...