Skróty klawiszowe

  • TAB kolejny element
  • / wyszukiwarka
  • CTRL (CMD) + powiększenie widoku
  • CTRL (CMD) - zmniejszenie widoku
Data publikacji artykułu: 1 czerwca, 2022 Tytuł artykułu

Dzień Kreatywności = Dzień Dziecka

Treść artykułu

„Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa”.

1 czerwca 2022 roku na placu Polonii Amerykańskiej odbyło się podsumowanie Dnia Kreatywności, który w tym dniu realizowały wszystkie brzeskie szkoły i przedszkola na terenie swoich placówek wg ustalonych wcześniej propozycji. Dzień Kreatywności obchodziliśmy w ramach Programu Rozwoju Oświaty w gminie Brzeg, w tym implementacji „Szkoły dla Innowatora” – dwuletniego programu, w którym brała udział brzeska „Ósemka”. Inicjatorem tego wydarzenia była właśnie Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Brzegu. Wszystkie szkoły i przedszkola aktywnie wzięły w nim udział. Podczas brzeskiego Dnia Kreatywności obecny był Burmistrz Brzegu Jerzy Wrębiak, kierownik biura oświaty – p. Elżbieta Ochmańska-Jurkowska oraz dyrektorzy szkół i przedszkoli. Uczniowie brzeskich placówek przygotowali się wcześniej i wspólnie zatańczyli belgijkę – taniec, który znany i tańczony na całym świecie, symbolizuje wspólnotę i jedność mieszkańców. Wyraża radość i beztroskę. Ponad 250 osób odtańczyło ten wesoły taniec. Ubrane kolorowo przedszkolaki zatańczyły trzy układy do piosenek, w tym jedną z użyciem języka migowego. Wielką atrakcją dzisiejszego wydarzenia był także pokaz robotów z możliwością programowania pod opieką p. Szymona Gancarczyka. W ramach współpracy przedszkoli i szkół, pokaz robotów z PSP nr 8 odbędzie się także indywidualnie dla poszczególnych przedszkoli. Na pamiątkę wspólnie spędzonego czasu uczestnicy Dnia Kreatywności mogli wykonać zdjęcia w wesołych fotobudkach przedstawiających postacie z bajek. Przez chwilę można było być królem Lwem, Kubusiem Puchatkiem czy dinozaurem. Reakcja uczniów na taniec była bardzo szczera i żywiołowa. Belgijkę odtańczono drugi raz wraz z udziałem dorosłych: nauczycieli i zaproszonych gości. Także przedszkolaki chętnie zatańczyły powtórnie. Spotkanie brzeskiej młodzieży po długim okresie pandemii, obostrzeń i zdalnego nauczania było trafione i potrzebne, o czym świadczy fakt ogromnego zaangażowania ze strony uczniów i nauczycieli.

Dzień Kreatywności realizowany był we wszystkich brzeskich szkołach i przedszkolach.

  • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 zorganizowała m.in. warsztaty muzyczne, w ramach których uczniowie wykonywali instrumenty muzyczne z wykorzystaniem materiałów z recyklingu, „Warsztaty rękodzielnicze Makrama, czyli sztuka wiązania sznurka”, rożnego rodzaju gry interaktywne, planszowe i terenowe, a także zajęcia z tworzenia „czegoś z niczego”.
  • Publiczne Przedszkole nr 4 zorganizowało zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym – tańce i zabawy z różnych stron świata (m.in. Zumba, Belgijka), konkurs wiedzy „Mieszkańcy różnych kontynentów”, zabawy plastyczne – malowanie farbami na stretchu, zabawy ruchowe na placu zabaw z wykorzystaniem dmuchanego zamku.
  • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 zapewniła uczniom następujące atrakcje: Vocabularowe domino, Kontynentalne puzzle, Matematyczna Bransoletka, Emocjonalny Rebus, Z wizytą w Europejskim Centrum Bajki w Pacanowie – urodziny Koziołka Matołka, Wyścig hulajnóg i wiele innych. Uczniowie „Jedynki” odtańczyli także na płycie szkolnego boiska Belgijkę.
  • Dzieci z Publicznego Przedszkola nr 8 wspólnie pracowali, tworząc z surowców wtórnych twórczą, letnią łąkę. Wykonano m.in. ul dla pszczół, kwiaty, ślimaki czy motyle.
  • W Publicznym Przedszkolu nr 2 wszystkie zajęcia odbywały się w przedszkolnym ogrodzie, a były to np.: prezentacje taneczne poszczególnych grup, kreatywne zabawy – wielkie konstrukcje, malowidła na folii strechowej, kredowe pejzaże oraz kartonowe inspiracje.
  • W Publicznej Szkole Podstawowej nr 6 prowadzone były zajęcia z kreatywności, których tematyka zaciekawiłaby każdego uczestnika. Wśród wielu zaplanowanych zajęć były pokazy taneczne, escape roomy czy poetyckie potyczki. Dzieci aktywnie uczestniczyły w tworzeniu lektur w pudełku, rozwiązywały zagadki, tworzyły prace plastyczne czy realizowały swoje wizje artystyczne przy dźwiękach muzyki.
  • W Publicznym Przedszkolu nr 11 budowano zamek z makulatury wielkogabarytowej oraz innych odpadów, a także rozstrzygnięto konkurs pt. Recyklingowy Stworek.

To był dzień pełen atrakcji, humoru i dobrych pomysłów!

 

 

Nie zapomnij udostępnić: