77 416 99 70um@brzeg.pl
FacebookTwitterInstagram
Informacja o przetwarzaniu danych
Biuletyn Informacji Publicznej UM Brzeg
  • -A  A  +A  
Urząd Miasta w BrzeguUrząd Miasta w Brzegu
Urząd Miasta w Brzegu
Informacje lokalne i samorządowe, aktualności i wydarzenia, gospodarka, kultura i oświata, informator miejski.
  • Miasto
    • Poznajcie Brzeg
    • Rys historyczny
    • Zabytki
    • Dotacje na zabytki
    • Sylwetki sławnych Brzeżan
    • Komunikacja
      • Komunikacja miejska
      • Rozkład PKS
      • Rozkład PKP
      • Taxi
    • Utrudnienia w ruchu
    • System Informacji Przestrzennej Gminy Brzeg
    • Plan miasta
  • Urząd Miasta
    • Dane podstawowe
    • Władze miasta
    • Struktura organizacyjna
    • Organizacje pozarządowe
    • Ogłoszenia Burmistrza
    • Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego
    • Kalendarium wydarzeń
  • Rada Miejska
    • Radni Miejscy
    • Dyżury Radnych
    • Biuro Rady Miejskiej
    • Komisje Rady Miejskiej
    • Interpelacje i zapytania radnych
    • Wykazy głosowań
    • Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
    • Transmisje z Sesji Rady Miejskiej Brzegu
    • Miejska Rada Seniorów
  • Biznes
  • Kultura
    • Brzeskie Centrum Kultury
    • Biblioteka
    • Muzeum Piastów Śląskich
    • Organizacje Kulturalne
  • Sport i turystyka
    • Biura turystyczne
    • Kluby sportowe
    • Szlaki turystyczne
    • Parki brzeskie
    • Park wodny
    • Hotele, noclegi
    • PTTK
    • Punkt Informacji Turystycznej
    • Obiekty sportowe
  • Oświata
    • Ogłoszenia oświatowe
    • Najmłodsi
      • Żłobki
      • Przedszkola
      • Akademia Ekomalucha
      • Szczęsliwe dzieciństwo
    • Uczniowie
      • Szkoły podstawowe
      • Szkoły językowe
      • Szkoły muzyczne
      • Szkoły ponadpodstawowe
      • Szkoły policealne
      • Szkoły wyższe
    • Projekt unijny
  • Ekologia
    • Gospodarka odpadami
    • Schronisko dla bezdomnych zwierząt "Przytulisko Przytul Psisko"
    • Gmina Przyjazna Środowisku
    • Natura
    • Pomniki przyrody
    • Bogactwo przyrody
  • Informator
    • Telefony alarmowe
    • Apteki
    • Placówki medyczne
    • Banki
    • Lokalne media
    • Restauracje, puby
    • Stacje paliw
    • Hotele, noclegi
    • Tłumacze przysięgli
    • Plan miasta
    • Urzędy
    • Spółki Miejskie
    • Ośrodki Pomocy Społecznej
    • Kościoły
  • Miasto
    • Poznajcie Brzeg
    • Rys historyczny
    • Zabytki
    • Dotacje na zabytki
    • Sylwetki sławnych Brzeżan
    • Komunikacja
      • Komunikacja miejska
      • Rozkład PKS
      • Rozkład PKP
      • Taxi
    • Utrudnienia w ruchu
    • System Informacji Przestrzennej Gminy Brzeg
    • Plan miasta
  • Urząd Miasta
    • Dane podstawowe
    • Władze miasta
    • Struktura organizacyjna
    • Organizacje pozarządowe
    • Ogłoszenia Burmistrza
    • Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego
    • Kalendarium wydarzeń
  • Rada Miejska
    • Radni Miejscy
    • Dyżury Radnych
    • Biuro Rady Miejskiej
    • Komisje Rady Miejskiej
    • Interpelacje i zapytania radnych
    • Wykazy głosowań
    • Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
    • Transmisje z Sesji Rady Miejskiej Brzegu
    • Miejska Rada Seniorów
  • Biznes
  • Kultura
    • Brzeskie Centrum Kultury
    • Biblioteka
    • Muzeum Piastów Śląskich
    • Organizacje Kulturalne
  • Sport i turystyka
    • Biura turystyczne
    • Kluby sportowe
    • Szlaki turystyczne
    • Parki brzeskie
    • Park wodny
    • Hotele, noclegi
    • PTTK
    • Punkt Informacji Turystycznej
    • Obiekty sportowe
  • Oświata
    • Ogłoszenia oświatowe
    • Najmłodsi
      • Żłobki
      • Przedszkola
      • Akademia Ekomalucha
      • Szczęsliwe dzieciństwo
    • Uczniowie
      • Szkoły podstawowe
      • Szkoły językowe
      • Szkoły muzyczne
      • Szkoły ponadpodstawowe
      • Szkoły policealne
      • Szkoły wyższe
    • Projekt unijny
  • Ekologia
    • Gospodarka odpadami
    • Schronisko dla bezdomnych zwierząt "Przytulisko Przytul Psisko"
    • Gmina Przyjazna Środowisku
    • Natura
    • Pomniki przyrody
    • Bogactwo przyrody
  • Informator
    • Telefony alarmowe
    • Apteki
    • Placówki medyczne
    • Banki
    • Lokalne media
    • Restauracje, puby
    • Stacje paliw
    • Hotele, noclegi
    • Tłumacze przysięgli
    • Plan miasta
    • Urzędy
    • Spółki Miejskie
    • Ośrodki Pomocy Społecznej
    • Kościoły

Nabór kandydatów na ławników

7 czerwca 2011 Aktualności

Nabór kandydatów na ławników

Kolegium Sądu Okręgowego w Opolu podało, że na kadencję 2012-2015 Rada Miejska Brzegu powinna wybrać następującą liczbę ławników:

 
1) do Sądu Okręgowego w Opolu – 4
      z tego:
      do Sądu Pracy działającego w Sądzie Okręgowym w Opolu   –  1
 
2) do Sądu Rejonowego w Brzegu – 7
 
3) do Sądu Rejonowego w Opolu – 1
      z tego:
      do Sądu Pracy działającego w Sądzie Rejonowym w Opolu – 1
 
 
26 maja 2011r. Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 15 kwietnia 2011r. zmieniającą ustawę z dnia 27 lipca 2001r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 30 maja 2011r Nr 109, poz. 627), która w istotny sposób zmienia zasady i warunki naboru kandydatów na ławników sądów powszechnych. Przepisy ustawy zmieniającej wchodzą w życie 14 dni po jej ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw RP,tj. 14 czerwca 2011r.
Oznacza to, że tegoroczny nabór kandydatów na ławników na kadencję 2012 – 2015 będzie prowadzony według nowych zasad, wynikających z ustawy zmieniającej.
Dla rozpoczęcia naboru konieczne jest również podpisanie przez Ministra Sprawiedliwości
i opublikowanie w Dzienniku Ustaw RP nowego rozporządzenia określającego wzór karty zgłoszenia. W związku z tym nabór kandydatów na ławników przeprowadzony zostanie począwszy od wejścia w życie tego rozporządzenia i potrwa do 30 czerwca br.
Rada Miejska Brzegu dokona wyboru ławników na sesji w miesiącu październiku 2011 roku.
 
Ławnikiem może być wybrany ten, kto:
  1. posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
  2. jest nieskazitelnego charakteru,
  3. ukończył 30 lat,
  4. jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania co najmniej od roku,
  5. nie przekroczył 70 lat,
  6. jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
  7. posiada co najmniej wykształcenie średnie.
Do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy ławnikiem powinna być wybrana osoba wykazująca szczególną znajomość spraw pracowniczych.
 
Ławnikami nie mogą być:
  1. osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze,
  2. osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
  3. funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń,
  4. adwokaci i aplikanci adwokaccy,
  5. radcy prawni i aplikanci radcowscy,
  6. duchowni,
  7. żołnierze w czynnej służbie wojskowej,
  8. funkcjonariusze Służby Więziennej,
  9. radni gminy, powiatu i województwa.
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.
Kandydatów na ławników mogą zgłaszać radom gmin: prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych, oraz co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru, w terminie do dnia 30 czerwca ostatniego roku kadencji.
 
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty:
  1. informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby;
  2. oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
  3. oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona;
  4. zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika;
  5. 2 zdjęcia zgodne z wymaganiami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
Wymienione dokumenty w punktach 1-4 powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób, zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata. Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest osoba, której nazwisko zostało wymienione jako pierwsze na liście.
Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego oraz opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika.
Koszt opłaty za wydanie aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub
zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi podmiot, którego dotyczy odpis lub zaświadczenie.
Zgłoszenia kandydatów, które wpłynęły do rady gminy po 30 czerwca 2011r. a także zgłoszenia, które nie spełniają wymagań formalnych pozostawia się bez dalszego biegu. Przywrócenie terminu do zgłoszenia kandydatów jest niedopuszczalne.
 
 
Szczegółowych informacji udziela i zgłoszenia przyjmować będzie Biuro Rady Miejskiej w Brzegu ( Rynek – Ratusz pokój 103)
nr tel. 77-40-45-795 lub 77- 40-45-796w godzinach pracy urzędu tj. od poniedziałku do piątku w godz. od 7.15 do 15.15.
 
Druki pobrać będzie można w Biurze Rady Miejskiej Brzegu oraz ze strony internetowej miasta Brzegu – www.brzeg.pl
 
Przewodniczący Rady Miejskiej
Brzegu
Mariusz Grochowski
Udostępnij artykuł
FacebookTwitterGoogle+Pinterest
Wydrukuj artykuł
Podobne wpisy
15 stycznia 2021Brzeżanie ruszyli do śnieżnych zabaw!
15 stycznia 2021Zapraszamy na bezpłatne badania mammograficzne dla kobiet w wieku 50-69 lat
15 stycznia 2021Uwaga pasjonaci fotografii! [konkurs z atrakcyjnymi nagrodami]
15 stycznia 2021Spotkanie z Prezesem PWiK
15 stycznia 2021Informacja o szczepieniach przeciw COVID-19 na terenie Gminy Brzeg
15 stycznia 2021Spotkanie z Przewodniczącym Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia burmistrza
Urząd Miasta w Brzegu
14 stycznia 2021Ogłoszenie o II ustnym przetargu nieograniczonym na sprzedaż zabudowanej nieruchomości ...
13 stycznia 2021Dotacja celowa na remont mieszkań zamieszkałych przez rodziny romskie...
Urząd Miasta w Brzegu
13 stycznia 2021Ogłoszenie o II ustnych przetargach ograniczonych na sprzedaż niezabudowanych nieruchomo...
23 grudnia 2020Konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechnian...
Kalendarz wydarzeń
  • zobacz więcej wydarzeń

Informator miejski
  • Godziny otwarcia Urzędu Miasta
  • Kontakt z Urzędem Miasta
  • Konta bankowe Urzędu Miasta
  • Telefony alarmowe
  • Placówki medyczne
  • Apteki
  • Lokalne media
  • Restauracje, puby, pizzerie
  • Hotele, noclegi
  • Tłumacze przysięgli
  • Mapa miasta

BIP
Zwolnienie z podatku od nieruchomości
NaprawmyTo.pl
TV Brzeg
Sprawy mieszkańców
Powszechny spis rolny
Stan jakości powietrza
Fundusz dróg samorządowych
Muzeum Dziedzictwa i Kultury Kresów
Świadczenia
Rodzina 500+
Ekolejka
Program "Dobry Start"
Opolska Karta Seniora
Gospodarka Odpadami w Brzeg
NGO
Park kulturowy
Przytulisko
Wydarzenia kulturalne
Plan Gospodarki Niskoemisyjnej
System Informacji Przestrzennej
NFOŚiGW
KPP Brzeg
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
Subregion Brzeski
Zabytki
SLE
UMWO
Gmina Przyjazna Środowisku
Kapitał Ludzki

Urząd Miasta w Brzegu

ul. Robotnicza 12
49-300 Brzeg

Telefon / Fax

77 416 99 70

77 416 99 52

Ważne

Godziny otwarcia Urzędu:
poniedziałek: 7:15 - 16:15 | wtorek-piątek: 7:15 - 15:15

Godziny otwarcia kasy Urzędu Miasta:
poniedziałek - piątek 7.30 - 14.30 (przerwa 11:00 - 11:30)

Adres e-mail:
um@brzeg.pl

Konta bankowe:
dochody, podatki, depozyt, opłata za odpady komunalne

NIP: 747-12-48-878 | REGON: 530517840

Miasta partnerskie

Goslar

Beroun

Bourg en Bresse

Newsletter
You've already signed up, Thanks!
Sprawdź swoją skrzynkę odbiorczą, aby potwierdzić subskrypcję.

RSS | Mapa strony | Polityka prywatności | Oświadczenie o dostępności

Copyright © 2017 Urząd Miasta w Brzegu

Realizacja:CreateWWW - Tworzenie stron internetowych Brzeg, Oława, Opole, Wrocław