Sesja Rady Miejskiej – 27 kwietnia br.
OGŁOSZENIE
Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 27.04.2009 r. o godzinie 9.00 w Ratuszu odbędzie się sesja Rady Miejskiej Brzegu z następującym porządkiem obrad:
Porządek obrad:
1) Otwarcie obrad sesji.
2) Wnioski do porządku obrad.
3) Przyjęcia protokołu z sesji Rady Miejskiej z dnia 27.03.2009r.
4) Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności.
5) Interpelacje i wnioski radnych.
6) Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2008 rok:
a) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wykonania budżetu;
b) dyskusja.
7) Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej i opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Brzeg;
a) przedstawienie przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Brzeg;
b) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Brzeg;
c) dyskusja;
d) przyjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2008 rok i udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta (druk nr 1).
8) Omówienie koncepcji strefy płatnego parkowania w mieście.
9) Sprawozdanie z realizacji Planu Gospodarki Odpadami dla Miasta Brzegu.
10) Przyjęcie uchwał w sprawie:
a) uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Miasto Brzeg na lata 2008-2011 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2012-2015 (druk nr 2);
b) przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Brzeg na lata 2009-2015 (druk nr 3);
c) przyjęcia nowego tekstu statutu Ekologicznego Związku Gospodarki Odpadami Komunalnymi „EKOGOK” w Gać (druk nr 4);
d) zmian w budżecie miasta na 2009 r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu miasta na 2009 rok (druk nr 5, 6, 7);
e) ustalenia opłat za świadczenia przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miasto Brzeg (druk nr 8);
f) zawarcia porozumienia z Gminą Olszanka, dotyczącego pokrycia kosztów dotacji udzielonej przez Gminę Olszanka dla publicznego przedszkola prowadzonego przez Gminę Olszanka na dziecko będące mieszkańcem Gminy Miasto Brzeg (druk nr 9);
g) określenia warunków i trybu wspierania, w tym finansowego, rozwoju sportu kwalifikowanego na terenie Gminy Miasto Brzeg (druk nr 10);
h) zmiany uchwały Rady Miejskiej w Brzegu Nr XLIX/430/02 z dnia 10 października 2002 r. w sprawie sprzedaży prawa własności nieruchomości, stanowiących mienie komunalne, oddanych w użytkowanie wieczyste Spółdzielni Mieszkaniowej „ZGODA” w Brzegu oraz zastosowania bonifikaty od ceny sprzedaży tych nieruchomości (druk nr 11);
i) uchylenia uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości przysługujące osobom fizycznym i spółdzielniom mieszkaniowym (druk nr 12);
j) utraty mocy obowiązującej uchwały w sprawie udzielenia osobom fizycznym bonifikaty od ceny sprzedaży prawa własności nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste pod budownictwo mieszkaniowe (druk nr 13);
k) utraty mocy obowiązującej uchwały w sprawie udzielenia bonifikat od ceny lokali mieszkalnych sprzedawanych na rzecz najemców (druk nr 14);
l) udzielenia bonifikaty od ceny lokali mieszkalnych sprzedawanych na rzecz najemców (druk nr 15);
m) zbycia z mienia komunalnego prawa własności działki gruntu nr 960/21 położonej w Brzegu przy ulicy Starobrzeskiej (druk nr 16);
n) zbycia z mienia komunalnego prawa własności działki gruntu nr 960/37 położonej w Brzegu przy ulicy Starobrzeskiej (druk nr 17);
o) nadania nazw ulicom oraz zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych (druk nr 18);
p) opinii dotyczącej rozłożenia na raty spłaty wierzytelności Gminy Miasto Brzeg (druk nr 19);
q) opinii dotyczącej umorzenia wierzytelności Gminy Miasto Brzeg (druk nr 20, 21, 22).
11) Ocena realizacji w 2008 r. Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Mieszkaniowym Gminy Miasto Brzeg oraz informacja na temat pustostanów (lokali mieszkalnych).
12) Informacja na temat stanu dróg, chodników, oświetlenia oraz likwidacji barier architektonicznych w mieście.
13) Odpowiedzi na interpelacje i rozpatrzenie wniosków radnych.
14) Wolne wnioski i informacje.
15) Zamknięcie obrad sesji.
Serdecznie zapraszam
mieszkańców miasta do wzięcia udziału
Przewodniczący Rady Miejskiej Brzegu
(-) Mariusz Grochowski
Projekty uchwał: http://bip.brzeg.pl/?id=1528
Polecane artykuły w tej kategorii
Informacja o dofinasowaniu z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w ramach „Specjalnego programu udzielania pomocy finansowej na zapobieganie i usuwanie skutków powodzi dla terenów objętych stanem klęski żywiołowej, na obszarze województwa opolskiego”
Informacja o dofinasowaniu z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w ramach „Specjalnego programu udzielania pomocy finansowej na zapobieganie i usuwanie skutków...
Poznaliśmy liderów Rankingu Gmin Województwa Opolskiego 2024
Celem przedsięwzięcia jest wyłonienie i promowanie samorządów wyróżniających się pod względem rozwoju społeczno-gospodarczego oraz najlepszych praktyk. To też ważny aspekt motywacyjny i...
Informacja o zmianie godzin pracy kasy w Urzędzie Miasta
Prosimy o zapoznanie się z nowymi godzinami pracy kasy w urzędzie miasta. Zachęcamy Państwa do dokonywania wpłat na konta Gminy Brzeg, ich numery można znaleźć skanując smartfonem kod QR...