Skróty klawiszowe

  • TAB kolejny element
  • / wyszukiwarka
  • CTRL (CMD) + powiększenie widoku
  • CTRL (CMD) - zmniejszenie widoku
Data publikacji artykułu: 24 marca, 2025 Tytuł artykułu

Spory i skargi zgłaszane do Urzędu Regulacji Energetyki – informacje dla konsumentów

Treść artykułu

Z jaką sprawą można zgłosić się do URE?
Do Urzędu Regulacji Energetyki można zwrócić się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu lub rozpatrzenie skargi dotyczących działania przedsiębiorstw energetycznych.

Forma przekazywania korespondencji
Pisma w wersji papierowej należy kierować na adres właściwego miejscowo Oddziału Terenowego URE, zgodnie z adresem punktu poboru, a w przypadku skarg na zmianę sprzedawcy – Departamentu Rozwoju Rynków i Spraw Konsumenckich URE.

Pisma w postaci elektronicznej należy kierować z wykorzystaniem:

adresu do e-doręczeń AE:PL-25259-52521-UECUJ-18,
elektronicznej skrzynki podawczej URE na platformie ePUAP: /URE/SkrytkaESP .

WAŻNE! Adres poczty elektronicznej e-mail nie jest adresem do doręczeń elektronicznych.

Jeżeli korespondencja jest prowadzona w imieniu innej osoby, należy załączyć do niej dokument stwierdzający udzielenie nadawcy takiej korespondencji pełnomocnictwa do działania w imieniu tej osoby.

Do pełnomocnictwa należy załączyć potwierdzenie zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17 zł dokonanej na rachunek bankowy Prezydenta Miasta właściwego miejscowo dla siedziby danej komórki organizacyjnej URE. Od opłaty skarbowej zwolnione jest m.in. złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, rodzicom, dziadkom, dziecku, wnukom czy rodzeństwu.

Więcej informacji w poniższej broszurze:

Broszura URE. Spory i skargi. Informacje dla konsumentów

Nie zapomnij udostępnić: