Skróty klawiszowe

  • TAB kolejny element
  • / wyszukiwarka
  • CTRL (CMD) + powiększenie widoku
  • CTRL (CMD) - zmniejszenie widoku
Data publikacji artykułu: 3 stycznia, 2025 Tytuł artykułu

Wójt Andrzej Pulit wciąż odrzuca racjonalne argumenty w sprawie konieczności powstania obwodnicy i przeprawy mostowej

Treść artykułu

W ostatnim dniu ubiegłego roku, miała miejsce kolejna próba porozumienia w sprawie budowy obwodnicy z wójtem Skarbimierza, która niestety ponownie nie przyniosła rezultatu. Wójt Andrzej Pulit wciąż  odrzuca racjonalne argumenty i daleko idące propozycje rozwiązań  w sprawie konieczności powstania obwodnicy i przeprawy mostowej.  Ostatnią próbę porozumienia w tej sprawie wspólnie złożyli na jego ręce starosta powiatu brzeskiego Jacek Monkiewicz, burmistrzyni Brzegu Violetta Jaskólska-Palus i wójt gminy Lubsza Michał Marek. Samorządowcy wystąpili z ofertą partycypowania w kosztach projektowania i budowy ekranów dźwiękochłonnych na wysokości miejscowości Brzezina, czym zaspokojono by zgłaszaną potrzebę mieszkańców tej miejscowości Propozycja ta została  odrzucona przez wójta Skarbimierza, mimo że wychodziła ona naprzeciw potrzebom zgłaszanym rzez mieszkańców Brzeziny.  i teraz jedyna nadzieja w rozsądku radnych tej gminy.

Przypomnijmy, że wójt Andrzej Pulit dnia 02.07.2024 r. odwołał się od decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu z dnia 19.06.2024 r. w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pod nazwą „Budowa obwodnicy Brzegu w ciągu drogi krajowej nr 39”.

Obwodnica Brzegu i druga przeprawa mostowa są strategiczną inwestycja dla naszej gminy, powiatu i regionu. Jest to dla nas ważne z wielu powodów – jak bezpieczeństwo w sytuacjach kryzysowych, ratunkowych i komunikacyjnych , sprawny dojazd do szkół i pracy, oraz wyprowadzenie tranzytu z zakorkowanego przez TIRy miasta oznaczające też zmniejszenie uciążliwego hałasu, smogu i dewastacji infrastruktury Obwodnica Brzegu to bezpieczeństwo i jakość życia mieszkańców powiatu.

Czas pracuje na niekorzyść mieszkańców trzech gmin, którym budowa tej drogi i przeprawy mostowej, może przynieść wiele bezpośrednich korzyści. Odwlekanie rozpoczęcia prac może prowadzić do utraty środków z programu 100 obwodnic na lata 2020-2030, co byłoby jednoznacznym przekreśleniem szans na powstanie nowoczesnej infrastruktury przez najbliższe dziesięciolecia. .

Nie zapomnij udostępnić: