Obwieszczenie Burmistrza Brzegu w sprawie: przeprowadzenia powszechnej i obowiązkowej akcji odszczurzania na terenie Brzegu
Na podstawie § 12 ust. 1 pkt 2 uchwały nr XV/168/19 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzeg, Burmistrz Brzegu przypomina właścicielom nieruchomości o obowiązku przeprowadzenia akcji odszczurzania i ustala termin jej przeprowadzenia w dniach od 1 do 15 października 2024 r.
- Przed rozpoczęciem akcji odszczurzania zobowiązuje się wszystkich zarządców, użytkowników oraz właścicieli nieruchomości do gruntownego oczyszczenia poszczególnych nieruchomości
z nagromadzonych nieczystości. - W czasie trwania akcji odszczurzania właściciele, zarządcy oraz użytkownicy nieruchomości zobowiązani są do wyłożenia na koszt właścicieli nieruchomości trutki przeciwko szczurom.
- Mieszkańców Gminy Brzeg zobowiązuje się do zachowania szczególnej czystości w nieruchomościach.
- W czasie trwania akcji należy wyłożyć trutkę w oznaczonych dniach, zgodnie z pouczeniem umieszczonym na opakowaniu, a w miejscach wyłożenia trutki umieścić nalepki ostrzegawcze.
- Miejsce wyłożenia trutki należy zabezpieczyć przed dostępem do niej dzieci, zwierząt domowych oraz ptactwa.
- W przypadku wystąpienia plagi szczurów w okresie przeprowadzanej akcji w budynkach mieszkalnych – administratorzy budynków przeprowadzą dodatkową akcję odszczurzania poza terminem podanym w obwieszczeniu.
- Winni nie zastosowania się do postanowień uchwały podlegają odpowiedzialności przewidzianej w Kodeksie Wykroczeń.
- Nadzór nad akcją odszczurzania sprawować będzie Powiatowy Inspektor Sanitarny i Straż Miejska w Brzegu.
Burmistrz
Violetta Jaskólska-Palus
Polecane artykuły w tej kategorii
Piknik Zbożowy
14 października – Dzień Edukacji Narodowej
Historia Twierdzy Brzeg
Za nami spotkanie z Marcinem Wrzeciono - byłym mieszkańcem Brzegu, który nigdy nie zapomniał o swojej małej ojczyźnie i wciąż pasjonuje się przeszłością miasta. Autor, podczas spotkania...