Skróty klawiszowe

  • TAB kolejny element
  • / wyszukiwarka
  • CTRL (CMD) + powiększenie widoku
  • CTRL (CMD) - zmniejszenie widoku
Data publikacji artykułu: 13 sierpnia, 2024 Tytuł artykułu

#12 Ekologicznie znaczy logicznie. Opłata śmieciowa w budynkach i lokalach mieszkalnych

Treść artykułu

W Gminie Brzeg opłata śmieciowa jest naliczana dla nieruchomości zamieszkanych w oparciu o liczbę mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość. Gdy zmienia się liczba lokatorów, wzrasta lub maleje miesięczna opłata, dlatego bardzo ważne jest, aby każdorazowo zgłaszać wszelkie zmiany na nieruchomości. W przypadku zabudowy wielorodzinnej zmiany należy zgłaszać do zarządcy (który składa zbiorcze deklaracje), natomiast w zabudowie jednorodzinnej do urzędu, poprzez złożenie korekty deklaracji.

Wszystkie osoby zamieszkujące na terenie Brzegu muszą uiszczać opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w ramach gminnego systemu gospodarowania odpadami. Wnoszona opłata stanowi iloczyn zgłoszonej liczby mieszkańców na danej nieruchomości i stawki opłaty za odpady.

W przypadku obliczania opłaty śmieciowej na podstawie liczby mieszkańców bierze się pod uwagę nie osoby, które są zameldowane na terenie nieruchomości, a te, które ją zamieszkują. Na przykład, jeśli w mieszkaniu czy domu zameldowana jest tylko jedna osoba (np. właściciel), ale lokatorów jest więcej, to płaci się za tyle osób, ile w faktycznie mieszka. Jeśli więc wynajmujesz swój lokal lub dom, a co jakiś czas zmienia się liczba najemców, za każdym razem musisz dokonywać zmian w deklaracji śmieciowej.

Jakie zdarzenia powodują konieczność dokonania zmiany w deklaracji śmieciowej? Mogą to być sytuacje, takie jak narodziny dziecka, wprowadzenie się nowej osoby, zmiana liczby najemców, sprzedaży mieszkania, wyprowadzenie się lub śmierć jednego z lokatorów.

Nie zapomnij udostępnić: