Data publikacji artykułu: 20 lipca, 2014
Tytuł artykułu
Trwa remont dachu na głównym budynku urzędu przy ul. Robotniczej
Treść artykułu
Poza wymianą dachówki roboty obejmują również strop budynku pomiędzy pierwszym piętrem a poddaszem.
Na przeprowadzenie prac wykonawca ma pięć miesięcy od chwili podpisania umowy. Fizycznie prace ruszyły 9 czerwca. Dlatego finału robót należy spodziewać się w październiku.
– Poza wymianą dachówki i uzupełnieniem zużytych elementów drewnianej konstrukcji więźby dachowej, zaplanowaliśmy również m.in. ocieplenie stropu oraz wymianę podłogi – informuje Wojciech Huczyński, Burmistrz Brzegu, podkreślając, że remont był niezbędny ze względu na bezpieczeństwo pracy w magistracie oraz zabezpieczenie urządzeń elektronicznych. – Po każdej większej ulewie musieliśmy zasłaniać folią urządzenia w serwerowni, czy rozkładać plastikowe maty zapobiegające zalaniu pomieszczeń. Warto pamiętać też o sytuacjach, w których na głowę urzędników sypał się odpadający tynk z zamokniętego sufitu.
Gospodarz miasta dodaje, że remont uchroni ponad stuletni budynek magistratu przed dewastacją spowodowaną zamakaniem poddasza i stopu.
Z konieczności prace spowodują przeprowadzkę poszczególnych biur do innych pokoi. O zmianach mieszkańcy będą informowani z wyprzedzeniem. Utrudnienia obejmą jedynie pierwsze piętro magistratu. Na czas prac będą ustawione specjalne ogrodzenia umożliwiające bezpieczne wejście i wyjście z urzędu oraz komfort pracy wykonawcy.
Budynek „A” urzędu oddano do użytku na przełomie 1913 i 14 roku. Do 1945 roku pełnił funkcję szpitala wojskowego (okres 1914-1918), a następnie urzędu. Dzisiaj stanowi współwłasność Gminy Brzeg i Starostwa Powiatowego w Brzegu, które współfinansuje prace remontu dachu. Poza siedzibą Burmistrza Brzegu i jego służb mieści się tu wydział komunikacji starostwa.