Planowana inwestycja jest kontynuacją trwającego projektu polegającego na rewaloryzacji zabytkowego budynku Urzędu Miasta w Brzegu (budynek A) i dostosowania budynków A i B urzędu do współczesnych wymogów technicznych, w tym pod względem przepisów przeciwpożarowych. Zadanie obejmie swoim zakresem w szczególności:
– wykonanie zabezpieczeń ppoż. urzędu (inst. hydrantowe, drogi pożarowe, wydzielenia w ciągach komunikacyjnych),
– rozbiórkę garaży,
– wymianę instalacji komputerowej i przestarzałej instalacji elektrycznej – wtykowej,
– rewaloryzację elewacji zabytkowego budynku A.
Efektem tych wszystkich działań będzie zachowanie dziedzictwa kulturowego, poprawa jakości pracy i obsługi klientów w Urzędzie Miasta w Brzegu. Odrestaurowany obiekt będzie ponadto materialnym świadectwem minionego wieku. Przeprowadzenie prac powstrzyma postępujące procesy degradacji, przedłuży eksploatację obiektu oraz uczyni go bezpiecznym. Ponadto znacznie poprawiona zostanie estetyka obiektu poprzez odnowę elewacji. Wykonanie zabezpieczeń przeciwpożarowych poprawi bezpieczeństwo użytkowników, usprawni prowadzenie akcji ratowniczych a tym samym wpłynie na poprawę bezpieczeństwa
Wartość zadania objęta wnioskiem wyniosła 2.913.027,32 zł. Gmina Brzeg na realizację tej inwestycji otrzymała dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych w kwocie 2.854.766,77 zł, tj. 98% kosztów.