Skróty klawiszowe

  • TAB kolejny element
  • / wyszukiwarka
  • CTRL (CMD) + powiększenie widoku
  • CTRL (CMD) - zmniejszenie widoku
Data publikacji artykułu: 22 marca, 2016 Tytuł artykułu

Mitologiczne potyczki w PG 1

Treść artykułu

 

W poniedziałek  14.03.2016 klasa 3a Publicznego Gimnazjum nr 1 w Brzegu pod kierunkiem polonistki p.Beaty Bochniarz  zrealizowała projekt edukacyjny  oparty na rywalizacji i sprawdzianie znajomości mitologii przeznaczony dla klas pierwszych.

Każda z klas pierwszych reprezentowana była przez 4 –osobową  drużynę, zadania rozwiązywano kolegialnie, wszyscy pozostali uczniowie klas pierwszych stanowili  widownię i jednocześnie jurorów. Trzecioklasiści wystąpili w strojach z epoki, kolejne konkurencje i zadania nawiązywały do zdarzeń                     z życia bogów i herosów.

Pierwsze zadanie polegało na rozwiązaniu krzyżówki, drużyny losowały pytania i po sześciu rundach oczom publiczności ukazało się rozwiązanie „Mitologia wiecznie żywa”.

Kolejne konkurencje zapraszały na Olimp, gdzie należało rozpoznać postacie mitologiczne na podstawie dialogów, scenek dramowych lub atrybutów związanych z daną postacią.

Bardzo wiele emocji wzbudziła zabawa w odgadywanie związków frazeologicznych, wyjaśnianie ich pochodzenia i zastosowanie w tekście na podstawie rekwizytów. Bez kłopotu gimnazjaliści rozpoznali i wyjaśnili , co oznaczał rzut kilkoma kostkami do gry…i gdy już kości zostały rzucone, nić Ariadny rozsupłana , przyszła kolej na szatę Dejaniry, która dla uczniów okazała się najtrudniejsza.

„Mitologiczny galimatias” – wynajdywanie błędów  w scence dramowej  „Kłótnia o złote jabłko” dostarczył kolejnych emocji. Gimnazjaliści nie dali się zwieść, bez trudu zauważyli, że jabłko , które trzymał rzekomy Parys  było srebrne, a pojedynek wygrała Afrodyta , która obiecała Parysowi piękną Helenę a nie Atena…

Rywalizację o laur zwycięstwa wygrała reprezentacja kl.1c, która została udekorowana symbolicznymi wieńcami laurowymi , a wszyscy zawodnicy zostali poczęstowani ambrozją.

Realizacja projektu dala wszystkim poczucie zadowolenia, dobrze spędzonego czasu i satysfakcji dydaktycznej. Takie wychodzące poza salę lekcyjną formy nauczania , żywośc narracji, uczenie przez działanie, rywalizacja, doping klas, po raz kolejny  udowodniły, jak interesująco może być na lekcjach i jak dużo potrafimy zapamiętać w niestandardowej sytuacji. Uczniowie klasy 3a zaliczyli projekt celująco a pierwszoklasiści niechętnie rozstali się z „Mitologią”.

                                                                                       Z perspektywy jurora…     B. Matyszczak

 

 

Nie zapomnij udostępnić: