Gmina Brzeg otrzymała dofinansowanie w wysokości 250.000,00 zł na dostosowanie budynku Urzędu Miasta w Brzegu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W ramach zadania na parterze budynku B wykonane będzie pomieszczenie dostosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Do ich potrzeb dostosowana zostanie także pobliska toaleta. Oprócz tego wykonane zostaną oznakowania pomieszczeń, tabliczki na poręczach i plany tyflograficzne ułatwiające poruszanie się osobom niewidzącym i słabowidzącym. Zamontowane zostaną materace do ewakuacji dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi oraz dostępna będzie usługa tłumaczenia na język migowy dla usprawnienia obsługi osób niesłyszących i niedosłyszących.
Dzięki realizacji zadania budynek urzędu stanie się bardziej dostosowany pod względem dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej.
Szacowana wartość przedsięwzięcia to ok. 410 tys. zł, a planowany termin zakończenia realizacji projektu to polowa 2023 roku.
Zadanie jest realizowane w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty” ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 oraz Budżetu Państwa. Grantodawcą jest Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Dodatkowe informacje o projekcie znajdują się na stronie https://www.pfron.org.pl/o-funduszu/projekty/projekty-ue/program-operacyjny-wiedza-edukacja-rozwoj/dostepny-samorzad-granty/informacja-o-projekcie/