
Gmina Brzeg, zgodnie z zapisami Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Brzeg, uzyskała dotację z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w na realizację zadania w zakresie unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Brzeg. Końcowymi beneficjentami dotacji są mieszkańcy (osoby fizyczne i prawne) Brzegu, którzy zgłosili chęć usunięcia wyrobów zawierających azbest z terenu swojej posesji, podpisali stosowną umowę z Gminą i dokonali wpłaty około 20% kosztów usługi na ich nieruchomości. Pozostałe koszty realizacji usunięcia i przekazania do unieszkodliwienia materiałów zawierających azbest, pokryte zostaną ze środków pozyskanych z NFOŚiGW w Warszawie oraz WFOŚiGW w Opolu.Usługi demontażu, transportu i przekazania do utylizacji materiałów zawierających azbest z terenu Gminy Brzeg dokonuje firma wybrana w drodze procedury : GO-BUD Michał Balcerzak z Namysłowa.